Oxford Teaching Workshop Series 2018

Motivate, Encourage and Empower:Smart approaches to help students grow as learners子供たちの成長を助け、学ぶ力を養う指導法

Yokohama, March 10th Saturday横浜 3月10日(土)

Radio Japan Create A+B Kaigishitsu3F Sankyo Yokohama Bldg. 5-85 Chojamachi, Naka-ku, Yokohama-shi

2 min. walk from Isezaki Chojamachi Sta. Exit 3A. 5 min. walk from JR Kannai Sta. North Exit

ラジオ日本クリエイト 会議室A+B横浜市中区長者町5-85 三共横浜ビル3F

地下鉄伊勢佐木長者町駅より徒歩約2分。JR 関内駅より徒歩約5分

10:00
Doors Open
10:30 - 11:20
Setsuko Toyama
Learner-centered 15-minute Activities 15分モジュール授業を充実させましょう
In 2020, English is to become an official subject in the 5th and 6th grades. Trial practice starts in 2018. MEXT suggests dividing one of the two weekly lessons into three 15-minute modules. 15 minutes goes in a jiffy. We need to plan meaningful short lessons that motivate and help children to learn in a limited time. The presenter will demonstrate ways to plan a series of lessons that have continuity and introduce classroom-tested activities.
2020年、小学校5-6学年で英語が教科になります。2018年度からの先行実施では、現行より増える1コマを15分のモジュールとして組み込む可能性があります。15分はあっという間です。準備して意味のある授業をしましょう。このプレゼンテーションでは、子どもが主体的に学習でき、前時・次時と一貫性のある15分の活動作成を提唱し、小学校で実践した活動例を紹介します。
11:40 - 12:30
Kevin Churchley
Unlocking the Power of the Oxford Reading Tree Oxford Reading Treeの秘めた力を解き放つ
Stories bring learning to life. Stories elevate, motivate, engage, enhance and empower.
In this presentation, experienced teacher and master storyteller Kevin Churchley will unlock the power of the Oxford Reading Tree and equip participants with the skills to deliver compelling storytelling sessions with confidence in their own classroom.

ストーリーは学習を活気づけます。またストーリーには「高める」「動機づける」「引き込む」「強化する」等のはたらきがあります。

このプレゼンテーションでは英語指導やストーリーテラーとして活躍中のケビン・チャーチリー氏がOxford Reading Treeの秘めた力を解き放ち、子どもたちを引き付ける読み聞かせの秘訣を伝授します。授業に読み聞かせを採り入れたい先生方、必見です。

12:30 - 13:30
Lunch Break
13:30 - 14:20
Ritsuko Nakata
Multisensory Teaching Techniques for 4-skill Success 多感覚を用いた4技能の指導法
We should teach in ways best suited to the subject we are teaching. Since we use multiple senses when using language, the most effective teaching techniques will also be multisensory. When students have limited contact with English each week, we also want to try and include listening, speaking, reading and writing in every class.
私たち教師はそれぞれの教科に最も適した教え方をするべきです。言語活動においては複数の感覚を使用するため、最も効果的な指導法は多感覚を用いた方法ということになります。特に1週間に英語に触れる機会が多くない生徒には、毎回の授業できちんと各4技能を採り入れて指導していきたいものです。
14:40 - 15:30
Naoko Ashikawa
Tips to Help Children Grow as Learners 子どもたちの学ぶ力を養う秘訣
Do your students actively practice conversations with you, not just answer your questions in a passive manner? In this presentation, Naoko will explore ways to build fruitful lessons giving children more time to speak, and to grow their autonomy in learning English through group activities which build their confidence.
普段のレッスンは、子どもたちにとって先生の質問に答えるだけの受け身の授業になっていませんか?このプレゼンテーションでは、有意義なレッスンの在り方について皆さんと考察します。また、仲間との協働作業を通して子どもたちに自信をつけさせるためのアクティビティなどを取り上げ、子どもたちの発話量を増やすアイデアや、子どもたちを自律した英語学習者に導くための方法をご紹介します。

*Schedule and content are subject to change without prior notice. 内容は予告なく変更される場合がございますので、あらかじめご了承ください

For more details and pre-registration, please visit our website.詳細および事前予約は弊社ウェブサイトで。

www.oupjapan.co.jp/kidsclub/otws2018