Oxford Teaching Workshop Series 2018

Motivate, Encourage and Empower:Smart approaches to help students grow as learners子供たちの成長を助け、学ぶ力を養う指導法

Tokyo, February 25th Sunday東京 2月25日(日)

Aioi Nissay Dowa Sonpo Shinjuku Bldg. B1 Hall3-25-3 Yoyogi, Shibuya-Ku, Tokyo

10 min. walk from JR Shinjuku sta. South Exit 8 min. walk from Subway Oedo Line, Tochomae sta.

あいおいニッセイ同和損保新宿ビル B1ホール東京都渋谷区代々木3-25-3

JR新宿駅南口より徒歩約10分 地下鉄都営大江戸線・都庁前駅より徒歩8分

10:00
Doors Open
10:30 - 11:20
Kathleen Kampa and Charles Vilina
Are Your Students Listening? 子どもたちは集中して聞いていますか?

Do you feel that your students aren’t listening as carefully as they used to? Modern technology and the fast pace of life are partly to blame. How can we help our students to pay attention and really listen?

Kathleen Kampa and Charles Vilina will demonstrate practical ways to help your students become better listeners – and better speakers. Learn a variety of listening strategies using vocabulary, grammar, songs, and stories from their new course, Everybody Up 2nd Edition.

子どもたちが以前に比べて先生の話を集中して聞かなくなったと感じることはありますか?テクノロジーの普及やペースの速い生活が、子どもたちの気を散らす要因となっているとも言えるでしょう。生徒たちの注意を引き付け、集中して話を聞かせるようにするにはどうすればよいでしょうか。

このプレゼンテーションでは、集中して聞くことができるように、そしてもっと上手く話せるように、教師は実際にどのように指導するべきかをデモンストレーションします。Everybody Up (第2版)の語彙、文法、歌、ストーリーを取り上げながら、リスニング強化のための様々な指導法をご紹介します。

11:40 - 12:30
Barbara Hoskins Sakamoto
Multisensory Teaching Techniques for 4-skill Success 多感覚を用いた4技能の指導法
We should teach in ways best suited to the subject we are teaching. Since we use multiple senses when using language, the most effective teaching techniques will also be multisensory. When students have limited contact with English each week, we also want to try and include listening, speaking, reading and writing in every class.
私たち教師はそれぞれの教科に最も適した教え方をするべきです。言語活動においては複数の感覚を使用するため、最も効果的な指導法は多感覚を用いた方法ということになります。特に1週間に英語に触れる機会が多くない生徒には、毎回の授業できちんと各4技能を採り入れて指導していきたいものです。
12:30 - 13:30
Lunch Break
13:30 - 14:20
Kaj Schwermer
Making Every Lesson Count すべての授業を有意義なものに
Phonics is often thought of as a dry, bottom-up approach to learning to read and write, focusing on discrete skills at the expense of a rich literary environment. Is this truly the case, however? Join Oxford Phonics World co-author Kaj Schwermer as we explore how fluency, active learning and critical thinking play an integral and essential role at every stage of an effective early literacy program.
「フォニックス」と聞くと多くの人は、文章全体の深い理解に重点を置かず、読み書きのためだけのスキルを養う、単調な積み上げ式の訓練だと思いがちです。しかし、はたして本当にそうでしょうか。このプレゼンテーションでは Oxford Phonics World の共著者カイ・シュエルマーが、流暢性を高める指導やアクティブラーニング、クリティカルシンキングをフォニックス指導に取り入れることが、幼少期のリテラシー教育の各段階において、いかに重要で効果的かについて検証します。
14:40 - 15:30
Kevin Churchley
Unlocking the Power of the Oxford Reading Tree Oxford Reading Treeの秘めた力を解き放つ
Stories bring learning to life. Stories elevate, motivate, engage, enhance and empower.
In this presentation, experienced teacher and master storyteller Kevin Churchley will unlock the power of the Oxford Reading Tree and equip participants with the skills to deliver compelling storytelling sessions with confidence in their own classroom.

ストーリーは学習を活気づけます。またストーリーには「高める」「動機づける」「引き込む」「強化する」等のはたらきがあります。

このプレゼンテーションでは英語指導やストーリーテラーとして活躍中のケビン・チャーチリー氏がOxford Reading Treeの秘めた力を解き放ち、子どもたちを引き付ける読み聞かせの秘訣を伝授します。授業に読み聞かせを採り入れたい先生方、必見です。

*Schedule and content are subject to change without prior notice. 内容は予告なく変更される場合がございますので、あらかじめご了承ください

For more details and pre-registration, please visit our website.詳細および事前予約は弊社ウェブサイトで。

www.oupjapan.co.jp/kidsclub/otws2018